
skupina 0,8 - 1,5 roku
program Montessori pracovny
U dětí do 1,5 roku je dominantní rozvoj hrubé motoriky - potřebují tedy svobodný pohyb. Pomůcky jsou často ještě objevovány primárně ústy. Montessori pracovny pro děti do 1,5 roku jsou tedy uzpůsobeny těmto jejich potřebám. Protože děti v tomto věku tráví ještě hodně času ležením, batolením, lezením, přelézáním, houpáním, vstáváním a běháním, vzniká tím také prostor k povídání. Během setkání vám tedy nabídnu i teoretické okénko a mezi skupinovými aktivitami si pak můžeme povídat o tom, co vás na Montessori přístupu zajímá.
témata

Montessori principy
základní Montessori principy jako připravené prostředí, práce s pomůckami, s chybou..

Montessori pomůcky
v čem je Montessori materiál jiný od běžných hraček, jak pomůcky ukázat, jak s nimi pracovat...

časová osa vývoje
vývoj dítěte a jeho potřeby v daném období

rozvoj samostatnosti
jak umožnit dítěti rozvíjení samostatnosti

chození na nočník
podpůrné a brzdící faktory

senzitivní období
senzitivní období u dětí do 3 let a jak je využít...

emoce
jak zacházet s emocemi dětí a našimi, období vzdoru

spolupráce
jak motivovat děti ke spolupráci

absorbující mysl
program
- příchod
- úvodní kruh (přivítání, představení, prezentace pomůcek, teorie)
- volná hra, teoretické okénko, prostor pro dotazy, sdílení
- zpívání, říkadla
- volná hra, teoretické okénko, prostor pro dotazy, sdílení
- závěrečný kruh (rozloučení)
- čas na odchod...